איך לטפח את הגינה

איך לטפח את הגינה ביום יום

בחירה: האקלים הקיצוני בישראל מצריך בחירה מדויקת של צמחים עמידים וחזקים שיצלחו את המשימה. מומלץ לבחור בזנים שאינם דורשים השקיה מרובה ועמידים בתנאי החום הקשים כדי שייקלטו באדמה ויעשו לכם את הקיץ קצת יותר ירוק.

 

השקיה: אם כבר מותקנת אצלכם מערכת השקיה פעילה, חשוב לבדוק אותה היטב, לבחון אם קיימות נזילות ולבדוק אם כל האזורים מקבלים את מידת המים הרצויה בהם. ייתכן שצריך לשפר חלקים ממנה או להחליף אותם. אם אתם מתעתדים לשתול פרחים עונתיים בערוגות, חשוב לוודא שלא נוצרים מרחקי יובש בין פרח לפרח. פתחי הטפטוף צריכים להיות במידה של לא פחות מ-30 ס"מ אחד מהשני. לאלה שעוד לא התקינו מערכת השקיה, דעו שאחת כזאת יכולה לחסוך לכם הרבה זמן וכסף. בתכנון מושכל היא פועלת במינון הנכון ובזמן הנכון, ומכם הגננים החובבים חוסכת זמן רב של השקיה עם צינור.

 

דישון: ממש כמו בני האדם ובעלי החיים גם את הצמחים צריך להזין כדי שייראו במיטבם. כדי להגיע לתוצאות המיטביות יש לדשן את הקרקע כבר בחודש דצמבר, ובחודש מאי לפזר קומפוסט אורגני כבסיס לשתילה. יש להתייעץ עם איש מקצוע ולרכוש מוצרים של חברות גדולות ומוכרות בתחום.

 

בחירה: בחירת סוגי הצמחים עבור הגינה הפרטית תלויה בגורמים רבים, ביניהם כיווני האוויר, כמות האור הנתונה, המיקום הגיאוגרפי, הקרבה לים ועוד. כדי להגיע לתוצאות המיטביות חשוב מאוד לבחור את מיקום הצמח בגינה. בחלק מהאזורים יש צל חלקי, בחלק צל מלא, וכמובן ישנם אזורים שהשמש מכה עליהם שעות ארוכות לאורך היום. כדי לבחור את הצמחים האפקטיביים ביותר לגינה הפרטית שלכם חשוב להתייעץ עם גורם מקצועי בעל ניסיון שיודע לנתב איפה, מה וכמובן מתי נכון לשתול כל מין וזן. רבים מאיתנו נוטים לבחור עצים וצמחים גדולים ויקרים שלאו דווקא מותאמים לאזור, ולעתים דווקא צמחים קטנים וזולים הם שיפתיעו ויצמחו בקצב מסחרר, כל עוד הם מקבלים את כל התנאים הראויים לכך.

 

הטיפים של שי דוד, בעלי חברת "כרכום עיצוב נוף":

מאמרים דומים

garden cosmos, bee, pollination-7356143.jpg

איך מגדלים צמחים בצל?

 המאמר מדבר  על תנאי ההשקיה והגידול , וצמחים מתאימים לכך !

המדריך המלא לגידול צמחים

טיפים שיבטיחו לכם צמחים בגינה!

איך מגדלים אוכמניות ?

עצות שיעזרו לכם לגדל אוכמניות גם בגינה שלכם ! ,  דברים שרציתם לשאול אבל אף פעם להעזתם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עגלת קניות