איך לגדל תבלינים, צמחי נוי , עשבי תיבול ,פירות וירקות לבד בבית

איך לגדל תבלינים , צמחי נוי, עשבי תיבול,פירות וירקות לבד בבית!

 

7 שלבים עיקריים לגידול ביתי מוצלחירקות צמחי תבלין ונוי הידרופוני

צמחי תבלין

גידול עשבי תבלין בבית

מי לא רוצה עגבניות אורגניות וטריות ללא חומרי הדברה מהחצר בבית? או מהאדנית מהמרפסת? כך תלמדו איך לגדל צמח עגבנייה מוצלח אצלכם בבית בכמה צעדים פשוטים. העגבנייה היא רק דוגמה אחת מני רבות של צמחים – נוי, תבלין וירקות שאתם יכולים לגדל בכוחות עצמכם מהבית.

כל צמח האומנם יש לו תנאים מיוחדים וצרכים מיוחדים להם הוא זקוק כדי לגדול בצורה הטובה ביותר, לכן לפני שאתם ניגשים לעבודה כדאי לברר מה אתם בדיוק צריכים בשביל הצמח שלכם.

הגידול יכול להתרחש בגינה, באדנית במרפסת או בגידולים מיוחדים בבית כמו גידולי הידרו או גידולים בבתי גידול מיוחדים כל אלו מתאימים לגידול הצמחים כל עוד יש לכם מספיק אדמה ומקום לגידול.

תבלינים ועגבניות

מומלץ לקטוף את הפרי רק לאחר שהוא בשל לגמרי

גידול תבלינים וירקות – שלב ראשון

בחרו מקום גידול מתאים שיש בו הרבה אור כדי לשתול את הצמח שלכם, כמובן שעניין האור משתנה בין צמחים שונים לרוב צמחים זקוקים לאור רב אך זנים ייחודים יעדיפו לחיות בצל אך כולם ללא עוררין זקוקים לאור בין אם חלש או חזק. עגבנייה למשל צריכה בין 6-7 שעות של אור לפחות ביום כדי לצמוח ולפרוח כמו שצריך.

אם אתם שותלים מספר שתילים של עגבנייה לדוגמה שימו לב שאתם משאירים מרחק סביר בין כל שתיל כדי שלא יפריעו אחד לשני לצמוח והם יצאו מושלמים כמו בחנות, כל צמח יגדל לגודל שונה וצורת ההשתרשות שלו תהיה שונה ולכן רצוי לברר מהו המרווח האופטימאלי בין השתילים.

שלב שני

דשנו את גינתכם לפני שאתם שותלים את הצמח, ישנם דשנים רבים מסוגים שונים המכילים רכיבים מיוחדים המתאימים את האדמה לסביבת גידול מיוחדת. עבור כל מטר רבוע בגינתכם השתמשו בכ-25-40 ק”ג של דשן בהתאם לצורך של הצמח שלכם.

שכבת האדמה העליונה צריכה להיות מכוסה כולה בדשן, בערך כ-6 ס”מ זאת מכיוון שהדשן נוטה לשקוע. במידה ותשתלו את הצמחים במיכלים ואדניות, נמליץ לכם על דישון נוזלי מדויק יותר לגידול ביתי פורה.

תבלינים מיובשים

צמחי תבלין מיובשים

שלב שלישי

שלב זה אינו הכרחי לגידול של כל צמח אך מסייע למספר רב של צמחים לגדול בצורה מיטבית, הציבו עמודים לתמיכה בצמח שלכם, תוכלו להשתמש גם בכלובים לצמחים שמוכרים בכל משתלה.

לדוגמה צמח העגבנייה יכול להגיע אפילו ל-2 מטר גובה ולכן רצוי לסייע לו בעזרת תמיכה חיצונית, תמיכה למשקל ותמיכה לניווט הצמח לרוחב במקרה ונדרש.

שלב רביעי

לאחר שהכנתם אדמה מאווררת ומדושנת ודאגתם לתומך אם צריך, שתלו את הצמח שלכם עמוק באדמה, יותר ממחצית מהצמח צריך להיות קבור בתוך האדמה.

חשוב לעשות זאת כדי לדאוג ששורשי הצמח יספגו כמה שיותר מים ויהיה להם במה לאחוז, עם זאת, עשו זאת בעדינות. פסיגי הצמח זקוקים לאוויר ואור כדי לצמוח כמו שצריך ולכן נסו להדק את האדמה במידה מתונה.

שלב חמישי

כבר כמעט למדתם איך לגדל את הצמח שלכם לגמרי לבד, עברתם את שלבי השתילה וכעת עליכם לדאוג לטיפוח הצמח עד לפריחתו. כדי למנוע הלם ראשוני מהשתילה לצמח ובכך להרוס את כל העבודה הקשה שלכם, השקו כל אחד מהצמחים בכמות נדיבה של מים מיד לאחר השתילה. אל תשקו בשנית את הצמח עד שהמצע יתייבש היטב.

ייבוש תבלינים

תהליך ייבוש צמחי תבלין

שלב שישי

לאחר השתילה, השקו במשך שבוע ימים את הצמחים שלכם בכמות מדודה של מים חמימים/בטמפרטורת החדר כאשר ניתן למצע להתייבש היטב לפני כל השקיה.

חשוב להקפיד להשקות את הצמח בצורה מדודה ומבוקרת ולשמור עליו עם היד על הדופק. רק כך הוא יגדל בצורה טובה ויניב פירות ופרחים מרשימים ביותר שתוכלו לקבל.

שלב שביעי

זהו השלב האחרון לאחר שלמדתם איך לגדל את הצמח הגיע הזמן לקצור את הפירות. כל צמח מגיע לפריחה/פרי בשלב אחר. העגבניות למשל, צריכות להופיע כחודשיים לאחר השתילה.

מומלץ לקטוף את הפרי רק לאחר שהוא בשל לגמרי, תוכלו להוסיף את הירקות והפירות שאספתם בשביל סלט, לטגן אותם או סתם לאכול אותם ככה כמו שהם. כל זאת מבלי כל חשש, ללא חומרי הדברה או חומרים אחרים כדי לשמור על טריות הפרי, קיבלתם אותו הכי טבעי שאפשר.

מאמרים דומים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עגלת קניות